Ekonomi, Güncel, Siyaset - Kadir yazdı - Salı, Ekim 2, 2007 18:08 - 101 Yorum var

Asgari geçim indirimi

              5615 sayılı kanun desem muhasebeciler dışında hiç kimsenin aklına bir düşünce gelmeyebilir lakin bu kanunla birlikte bu ülkede işçi olarak çalışan her birey etkilenecektir.5615 sayılı kanunun adı “Gelir Vergisi Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun “dur.Peki her gün meclisten onlarca kanun geçerken işçi olarak çalışanları etkileyecek olması nedendir ? 

              Bu kanun ile birlikte artık hayatımızda “asgari geçim indirimi” diye bir tabir getirecektir ki bu indirim kimine göre yaşam koşullarının iyileştirilmesi olarak gerçekleşirken kimi işçiler için yaşam koşullarının geçmiş senelere göre daha da kötüleştirmesi anlamına gelmektedir.

  Asgari geçim indirimi nedir ?

             Asgari geçim indirimi, bireyin veya ailenin asgari geçim düzeyini sağlayacak bölümünün toplam gelirden düşülerek vergi dışı bırakılmasıdır. Asgari geçim indirimi, bir kimsenin vergi ödeme gücünün ancak, o kimsenin fizyolojik varlığını sürdürebilecek gerekli vasıtalar sağlandıktan sonra söz konusu olabileceği noktasından hareket ederek vergilendirmede sosyal adaleti sağlama amacına yönelik olarak ortaya çıkmıştır.   

  Bunun anlamı nedir ?

               Devlet baba kendi vatandaşlarının daha iyi ve rahat bir şekilde yaşaması için çeşitli kanunlarla koymuş olduğu vergileri belirli şartları yerine getiren kişilerden bu vergileri almayarak bir nevi kendince adaleti sağlamaya çalışmaktadır.Bütün bunu yaparken devlet elinin girdiği her türlü unsurda görülen hatalar ve adaletsizlikler burada da kendisini göstermektedir.Örnek verecek olursak aşağıdaki tabloya bakmak yeterlidir.  

   asgari geçim indirimi tablosu  

            Bu tablo bize neyi anlatmaktadır, bu tabloya göre daha önce asgari ücretten çalışan bir kişi asgari geçim indiriminden sonra önceki sisteme göre daha fazla para alırken , yüksek ücretten çalışan işçiler geçmiş senelerdeki sisteme göre oldukça zararlı çıkacaktır.Bu durumda da devletin işçiler arasında bir adaletsizliği oluşturduğunu söyleyebiliriz,zira bu ülkede asgari ücretten çalışmadığı halde işverenleri tarafından primleri asgari ücretten yatırılan yüz binlerce işçi varken , işçilerinin hakkını yemeyen kurumsal şirketlerde çalışıp gerçek ücretinden vergilendirilen işçilere devlet baba haksızlık yapmaktadır ve adaletsiz bu noktada çıkmaktadır.  

             Yeni sistemde evli ve eşi çalışmayan , ücreti 750 Ytl brüte kadar olan kişiler avantajlı duruma gelirken ,evli ,eşi çalışmayan ve 2 çocuğu olanlar ise 1250 Ytl’ye kadar brüt ücret elde eden kişiler avantajlı olmaktadır.Bu ücretler dışında ücret elde edenler ise her zaman dez avantajlı duruma düşecektir.   

             Asgari geçim indiriminde ki yanlış olan bir durumda toplum olarak fatura ve benzerlerini almak gibi bir alışkanlığımız olmadığı için bu durumda katma değer vergisi tahakkuk tutarı yıllık olarak azalacağı yönünde bir görüş bulunmaktadır.  

            Devlet baba bir yandan iyilik yaparken diğer yandan da 2006 yılı için vergi iade paralarının 2007 yılında mahsup edilmesine imkan tanımışken yeni çıkan asgari geçim indirimi 01Ocak 2007 tarihinden itibaren başlayacak bu durumda 2007 yılında toplanılması gerekip 2008 yılında vergi iadesi ile alınması gereken tutarlar işçiler tarafından alınamayacak, 2008 yılında 2008 yılında hak edilen tutarlar alınacaktır.    

             Ayrıca devlet baba daha önceleri bu paraları şubat ayından başlayarak toplu şekilde almamıza imkan verirken şimdi bunu her aya bölüştürerek işçilerin maaşına yansıtılmasını öngörüyor ki daha önceden haziran sonuna kadar bitebilen bu tutarların tamamının alınması aralık ayının sonunu bulabilecektir.  

            Daha önceki senelerde toplu şekilde paralarını alan işçiler bunları yüklü miktardaki ödemelerine ve daha çabuk bir sürede elde ettikleri için daha avantajlı bir durumda idi.Yeni kanun bunu ortadan kaldırması, yüksek ücretten çalışanları haksızlığa uğratması ve 2007 yılının kayıp bir yıl olması hasebiyle bir çok yönden eleştiriye açık bir uygulamadır.  

             Uygulamanın hiçbir işçinin mağdur edilmediği şekilde yeniden tasarlanıp 2008 yılında 2007 yılında hak edilmiş kazançlarında verilmesi ile uygulanması bütün işçi kesimlerinin tek dileğidir, sadece asgari ücretli değil, maaşları yüksek olan işçilerinde tek dileği bu.Bu isteği Maliye Bakanlığı’nın göz önünde bulundurmaması dileklerimle.  



101 Comments

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

peluş
Ara 26, 2007 1:39

yüksek ücretle çalışanları mağdur eden burda devlet değil sanırım işveren oluyo… fatura fiş vs toplama alışkanlığının olmaması gibi bir eleştirel durumda sözkonusu olamaz diğer türlüde devlet kazıklanıo.. haziran ayına kadar ödenmesi konusundaki eleştiride yersiz bence totalde alınan para önemli… şu var ki kanun uygulanmaya başladığından itibaren ilk yıl sadece o paraya bel bağlayıp borç harç yapanlar varsa bu mağduriyetlerini belgelemeleri durumunda sadece ilk yıl için bi kıyak geçilebilir bunlara.. bence yerinde bi kanun hiç eleştirmeyin komik oluyo…

amarat
Ara 26, 2007 10:39

Peluş bey / hanım siz tebliği okumamışsınız sanırım ben bu yazdıklarımı bir mali müşavir olarak söylüyorum.Tamam sizinde kendinzie göre haklı yanlarınız var misal insanlar fiş almamak gibi bir eylemde bulunmamalıdır ama yapılması gereken ile yapılan arasında bazen farklar oluyor ve burada denetim işin içine girmesi laızm.
Siz bir de önemli olan toplam tutar demişsiniz haziran ayına kadar olmasa da olur diyebilirsiniz ama bu tebliğ ile artık insanlar hem daha az para alacaklar yüksek maaş alanlar için, hem de aralık ayına kadar devam edecek.
Bu belgelendirme durumu ise saçma insanlar gelmemiş bir para için neden bel baglasınlar ki ayrıca bu şekilde olacagı kaç ay öncesinden belirlenmişti boyle olunca insanlar çok çok ileride ve ne kadar olacagı belli olmayan tutarlar üzerinden borçlanmaları insanları maddi krize sokar.
ilk yıl kıyak geçilir demişsiniz bunu neden yapmak zorunda olsun da devlet ? neden kıyak geçsin neden haksız bir para almak istiyorsunuz.Esasında haksız değilsiniz zira 2007 yılı için ödemem yapmamış oluyor devlet babamız bize.
Ayrıca magdur eden işveren değil devlet çünkü bu işçilere verilecek para normalde devlete verilmesi gereken gelir vergisi üzerinden devletin belirledigi oranların karşılıgı tutarı bana verme bu parayı git işçine ver diyor fakat işçiye ne kadar vermen gerektigi devlet belirliyor bu yuzden magdur eden işveren asla değil devlet belirliyor çünkü bu oranları Peluş Bey / Hanım.

osman
Oca 3, 2008 20:15

askeri geçim indirimi niçin kullanılır onuda yazarmısınız ben muhasebe öğrencisiyim lütfen yazın acil ödevim varrrr
!!!!!!!!!!!

ahmet
Oca 4, 2008 7:26

Bu arada 2007 yılının vergi iadeleri boşa gitti 2007 yılı sonunda işten ayrılan kişi vergi iade sini alamayacak devlet 2007 yılı vergi iadesine el koydu

amarat
Oca 8, 2008 10:02

Ahmet bey son derece haklısınız, devlet baba çok düşünüyorya evlatlarını 2007 yılında alınacak paralara el koymuş oldu.Ee veren benim alanda benim gibi bir mantalite olunca kendisi açısından hiç sorun olmuyor.

mustafa
Oca 11, 2008 21:25

1.1.2008 tarihinden uygulamaya başlanacak bu uygulama.Kamu işçileri 15 aralık 14 maaşını alacaklar 15 ocakta onlara nasıl uygulanacak.Tam uygulama olacak mı?Memurlar 15 Ocakta maaşlarını peşin alıyorlar onlara da 15 ocak maaşı tam uygulanacak mı?
Aydınlatırsanız sevinirim.

amarat
Oca 13, 2008 19:30

Mustafa Bey kamu işçileri için nasıl bir uygulama yapılacagını bilmiyorum açıkçası ama tahminimce ocak 15 te aldıgınız maaşın hangi ayın maaşı oldugunu bilmiyorum ocak 15 teki maaşınız şayet aralık 15 ile ocak 15 arası ise siz 15 günlük alacaksınız ondan sonra şubat 15 te ise bire aylık alacaksınız daha sonraki aylarda birer aylık asgari geçim indirimi tutarını alırsınız tahminimce.

abdullah
Oca 16, 2008 20:12

vergi iadesi almak için ne gibi işlemler gerekli yazarsanız sevinirim(herhangi bir belgeye veya tutanağa gerek varmı)

amarat
Oca 17, 2008 6:58

sevgili abdullah, herhangi bir işlem yapmak zorunda değilsiniz sadece bir form doldurup evli mi , bekar mı , kaç çocugunuzun oldugunu, eşinizin çalışıp çalışmadıgına dair bir formu işvereninize vermeniz gerekmekte başka bir işlem yapmanıza gerek yok direk maaşınıza yansıyacaktır.

ERCAN PAPUŞCU
Oca 21, 2008 15:38

TEŞFİK KAPSAMINDA OLAN İŞ YERLERİNDE ASGARİ ÜCRETLE CALISAN İŞÇİLER NASIL BU ASGARİ GEÇİM İNDİRİMNDEN YARARLANACAKLAR VBEYA YARARLANABILECEKLERMI.

meltem
Oca 24, 2008 7:32

vergi iadesi için doldurduğumuz formu ne zamana kadar verebiliriz,hangi ay maaşlara yansımaya başlayacak?çalıştığım şirlette sormama rağmen bununla ilgili hiçbir bilgi verilmiyor?

İBRAHİM
Oca 28, 2008 16:13

2007 YILINDA ASKERE GİDEN VEYA İŞTEN AYRILAN PERSONEL ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNDEN YARARLANABİLECEKMİ? AYRICA STOPAJ VERGİSİ ÖDENEN İADRİ PERSONEL YANİ ORTAKLARIN BEYAN EDİLEN MAAŞLARIDA ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNE TABİ Mİ?

rıza arslan
Şub 1, 2008 22:27

01/25/2008 işren atıldım benim asgari gecim indirimim ne olacak

sener
Şub 4, 2008 9:17

ben belediyede çalışıyorum işçi olarak biz ocak 15 inde maaş aldık bize sizinki yok dediler şubattan itibaren başlıyor dediler bu olayı tam olarak bilen varsa bizi bir aydınlatabilirmi kanuni yönünden saygılar

alper
Şub 5, 2008 2:18

ne yani.ben 28 aralık 2007 yılında işten ayrıldım.işsizlik maaşı alıyorum şu anda.ben şimdi fiş paramı alamıyormuyum….

amarat
Şub 5, 2008 7:11

@ERCAN PAPUŞCU: Teşvik kapsamında çalışanlardan zaten gelir vergisi uygulaması daha düşük yapıldıgı için sizler ya hiç alamayacaksınız ya da çok cuzi bir miktar alacaksınız.Ama okudugum kadarı ile bu uygulamadan sizler yararlanamayacaksınız.Sizler zaten teşvik kapsamında çalışan illerde ki çalışanlarımız oldugunuzdan sizlerden gelir vergisi kesilirken daha az bir oranda kesiliyor.

@MELTEM: Fiş doldurmanıza gerek yok bu yüzden fişleri hiç bir yere vermeyeceksiniz o fişleri çöpe atabilirsiniz.Hiç bir işe yaramayacak.Bu uygulama sayesinde fiş toplama ve kontrol etme derdi ortadan kalkmıştır.Zaten başka bir iyi yanı da yoktur bu uygulamanın.Maaşınıza ise Ocak ayı maaşınızı aldıgınız an yansıtılması gerekmektedir.

@İBRAHİM:2007 yılını devlet babamız cuka ettiği için siz 2007de işten ayrıldıgınız için siz herhangi bir asgari geçim indiriminden yararlanmayacaksınız.Şayet 2008 yılında işe başlarsanız o andan itibaren asgari geçim indiriminden yararlanabileceksiniz.

@RIZA:Ocak ayında çalışmanız olan 25 gün için asgari geçim indiriminden yararlanacaksınız fakat daha sonra yararlanamayacaksınız.

@ŞENER: Şubattan itibaren başlıyor demelerinin sebebi şu olabilir.Ocak 15 te alacağınız maaş ARalık 15 ve ocak 15 arasında 15 günlük maaş oldugundan ocak ayına ait 15 günlük maaşınıza bu uygulamayı yapıyorlar fakat parasını şubat ayında sizlere verecekler.Boyle oluncada siz 2009 ocak 15 inde 2008 aralık ayının uygulamasını almış olacaksınız.Yani işvereniniz sizi bir ay geriden takip ettirmektedir.

@ALPER:Evet alper, siz 2008 yılında çalışmadığınız için fiş parası alamayacaksınız.Ne zaman işe başlarsanız o zaman asgari geçim indiriminden yararlanacaksınız.

KISMET
Şub 7, 2008 13:41

YA BENIM MAASIM 500YTL NORMALDE ZAM OLDU BENIM MERAKETTGIM BEN ASGARIUCRETTEN 35YTL ALABILCEKMIYIM 1DE FIS PARASIALICAMMI?VE BEN EVLIYIM ESIMCALSIO COOUK YOK NEKADR ALICAM BEN FIS PARASI.VERGI GECIM INDIRIM.VE MASLA BERBER

dursun
Şub 7, 2008 14:01

bazen çok saçma kural koyuyorlar bir çoban böyle yapmaz

öznur
Şub 7, 2008 21:24

MERHABA BEN İŞE GİRELİ 1 SENE OLACAK AMA BU ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNİ VERMEDİLER ŞİMDİ ÖDENMİYO DİYOLAR NE YAPMAM GEREKİYOR MAİL YAZARSANIZ SEVİNİRİM.

kaptan
Şub 11, 2008 20:52

teşviktenyararlanan bir işyeri asgarigeçim indirimini vermiyor çalışan olarak neyapabilirim nereye baş vurabilirim

amarat
Şub 12, 2008 10:45

kaptan bey, teşvikten yararlanılan bir bölgede çalıştıgınız için asgari geçim indirimi alamıyorsunuz burada işvereniniz haklı,burada devlet tarafından işvereninize bu hak verilmiş.sizin yapacagınız malesef hiç bir işlem yok.
teşekkürler.

Meltem1984
Şub 18, 2008 21:41

2006 yılından 13 şubat 2008 e kadar çalışmadım.BEN ŞUBAT 13′TE İŞE BAŞLADIM.bekarım.acaba ben asgeri ücret indiriminden yararlanabilirmiyim ??? yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekürler şimdiden

amarat
Şub 20, 2008 10:38

Meltem hanım merhaba, bu ay 45,63 ytl maaşınıza ek olarak asgari geçim indirimi almanız gereklidir.Ama bu ücretinizdeki gelir vergisi bu tutardan büyükse alırsınız şayet gelir vergisi tutarınız şubat ayı için 45,63 den küçükse gelir verginiz ne kadarsa o kadarını alırsınız.Ocak ayı için para alamayacaksınız.Şubat ayı maaşı ile birlikte almalısınız.

ezgi
Şub 29, 2008 23:14

merhaba ben işe ekimde girdim peki ben kaç ay vergi iade parası alıcam.cevap verirseniz sevinirim

osman altuntaş
Mar 1, 2008 16:11

t.c tinde işverenlerin 100 de 98 i hırsız devlet nasıl böyle bir şey yapar hiç ciğer kediye teslim edilirmi biz paramızı alamıyoruz aklım almıyor patronun ad:ismet paşa mah 74 sok.no:3 samimi tekstil devlete sesleniyorum ne olur.

ramazan
Mar 6, 2008 18:01

askeri ücretli calıstıgım yerde sigortam tam olmadıgından param eksik veriliyor sigorta gününle alakası varmı ne yapmam gerekiyor

amarat
Mar 9, 2008 7:08

@Ezgi : kaç ay alacagım diye bir şey yok, şu an işyerinde çalışıyorsanız ocak ayından itibaren vergi iadesini alacaksınız.Geçen sene ekim ayından beri çalıştıgınızın vergi iadesini vermior devlet.

@osman altuntaş : onu bana değil ssk ya şikayet edeceksiniz.

@ramazan : asgari ücretten daha düşük bir ücretle sizi sigortadan gösteremez, daha az gözüküorsa işe yeni girmişsiniz ondan dır ya da patron sizi işe giriş çıkış yapıyor gibi göstermektedir.

http://www.muhaseberehberi.com

mehmetali
Mar 24, 2008 13:07

Şirketim bana asgari ücretten fazla maaş aldığınız için asgari geçim indirimini almayacaksınız, yalnızca asgari ücret alan işçilere vereceğiz diyor.Ne yapabilirim, nasıl hakkımı arayabilirim?Lütfen yardım.

serkan1981
Mar 28, 2008 11:42

yazık olmuş ne diyeyim 2007 yılı vergi iadelerine devlet el koymamış resmen hırsızlık yapmış madem sen bu vergi iadesini çalışanın hakkıdır deyip geri ödüyorsun yeni bir uygulama çıkarıp 1 senenin hakkını onca çalışanın hakkını yiyorsun

nasıl bir devlet nasıl bir anlayış ben çözemedim yazıklar olsun demekten başka birşey denmez

erhan keklikl
Nis 5, 2008 11:24

teşvik kapsamın da olan bölgelerde asgeri ücretle çalışan işçiler nasıl yararlanacak

altuğ
Nis 14, 2008 18:02

ben 6 senedir özel sektörde çalıştım bana sırf tazminat vermemek için işimi değitidiller ve asgari ücretliçalışıyordum işimi değiştidikleri için bende işten çıkmak zorunda kaldım şimdi işverenden tazminat alabilirmiyim birde işsizlik parasından yararlanabilirmiyim ne kadar ücret alırım

serdar
Nis 17, 2008 15:04

yahu ben anlamıyorum teşvik alan illerde neden asgari geçim indirimi verilmez.sanki teşviği bana veriyorlar ya verdiği bi asgari ücret önceki sistem bence daha iyiydi topla fişini al paranı iyice cılkı çıktı böyle saçmalık olmaz
o zaman teşvik alan iller fiş toplasın be kardeşim böyle adaletsizlik olmaz:@

jasmine
Nis 23, 2008 7:34

Merhabalar

Ben iki ay önce işe girdim ve girerken şirketimizde asgari geçim indiriminden dolayı 45 ytl gibi ek bir ücret alacağımızı söylediler ancak sigortalı olmadığım için mi bilmiyorum iki aydır almadım, bu ay sigortam yapılıyor. bir dahaki maaşımda bu parayı bana şirketim mi verecek yoksa yılda bir kez mi veriliyor? başka br yerden mi alınıyor? aydınlatırsanız sevinirim

teşekkürler

amarat
Nis 23, 2008 16:09

sevgili jasmine, sigortalı değilsen bu parayı alamassın, bir dahaki ay sigortalı girdigin tarihten sonra işleyecek olan bu asgeri geçim indiriminde alacağın tutar aylık olarak verecek yani şirketinin sana söyledigi para her ay verilcek yılda bir kez değil.Daha başka sorularınız olursa gene cevaplarım.Herkes soru sorabilir.

ismail
Nis 24, 2008 16:28

2 sene çalıştım hala daha çalışmaya devam ediyorum.Mütayitte çalışmaktayım.Mütayit ihaleyi kaybeti bir başka mütayite çalışmaktayım.Aynı işyerinde 1 sene izin kulandım 1 sene izin kullanmadım.kaç para tazminat almalıyım.SORUMUN CEVABINI SÖYLERSENİZ SEVİNİRİM?

ahmet
Nis 30, 2008 12:38

slm ben asgari ücretle calısan bir vatandasım taseron sisteminde calıstım 3 aylık gecim indirim parasını alamadım ne yapmam gerekiyor

rıza
May 13, 2008 20:46

bizler çorumda çalışan işçileriz şimdiye kadar askeri geçim indirimi alamadık bu yasalmı hakkımızı nasıl alabiliriz ilginiz için çok teşekkürler

ömer
May 19, 2008 18:48

merhaba ali bey ben 8 yıldır çalıştığım tekstil firmasında 2 yıllık sigortalı göstermişler vede 5 aydır asgari katkı payının dağılmasına rahmen bize verilmiyor ne yapmam lazım saygılar

seval
May 23, 2008 5:58

iyi günler.benim size sorum şu olacak ben 01.03.2008 tarihinde işe başladım daha önce çalışmıyordum.ssk girişimde o tarihte oldu benim a.g.i. almam mümkünmü acaba?eğer alacaksam bu miktar ne kadar olur?şuan asgari ücretle çalışıyorum.

musa
May 29, 2008 16:44

selamunaleykum amarat kardeş bütün yorumlarını okudum bilgilendim saol benimde bir sorum var 2008 30 ocakta işten çıktım ve2008 mayıs ayında işe girdim bu aradaki ayların asgari geçim indirimini alabilirmiyim

amarat
Haz 1, 2008 14:22

Şimdi cevap veriyorum,
@musa, aleyna aleykum selam .yardımcı olabilseydim sevindim.Sorunun cevabı bu aylar arasında asgari geçim indirimi alamazsın bundaki sebepte sen bu ara çalışmadıgın için devlete herhangi bir gelir vergiside vermedin.bu asgari geçim indirimi devlete vermiş oldugun gelir vergisinin bir kısmının devletin çalışana geri vermesi oldugu için sen bu arada da devlete hiç vergi vermedigin için asgari geçim indirimi alamazsın.
@seval, ASgari geçim indirimi alacaksın ama 2008 yılının ocak ve şubat ayları için asgari geçim indirimi alman imkansız ayrıca ne kadar alacağın konusunda ise şu husus var. bekarsan evli değilsen, çocugun varsa yoksa ona göre değişecegi için bana evli olup olmadıgını evli isen çocugunun olup olmadıgını bildirmen gerekli.
@ömer, arkadaşım siz en yakın sskya başvurmanız gerekli.hatta yeni açılmış bir ihbar hatları var diye biliyorum.Bu ihbar hattını bulun arayın yok yine olmadıysa ilgili ssk müdürlükleirne başvumalısınız.ayrıca size vergi iadesini vermiş gibi gösterip size vermemişlerse genelde bunu yapıyor zaten işverenler. hemen vergi dairesine de başvurun o işverenin başı ciddi bir dertte demektir.
@rıza, asgari geçim indirimini almanız lazım.yalnız kalkınmada ncelikli yörelerde , teşvikli yerlerde bir özellik var ona göre değerlendirilmeli.
@ahmet, sizde ssk ya başvurun ama öncelikle işvereninize bir sorun neden vermiyormuş.normalde vermesi lazım.
@ismail, 1 sene çalışan bir yerde hiç izin hakkınız yoktur.Bir seneden sonra izin hakkınız doğar.Şimdi sizin 2.seneniz ise 15 gün izin hakkınız var.Size 15 gün izin kullandırtmak zorunda.tazminat alabilmeniz için kovulmuş olmanız gerekir.

Sorularınız olursa gene cevaplamaya çalışacağım.

BARAN
Haz 19, 2008 7:49

ben tam 2008 aynında 5 aylık asgari geçim indirimi parası aldım ve işten çıkarıldım.kalan 7 aylık asgari geçim indirimi paramı alabilirmiyim?alabilirsem hangi devlet dairesinden alabilirim?ilginiz için teşekkürler:)

israfil
Haz 19, 2008 15:00

biz k.maraşta faprika işcisiyik hanan askeri gecim indirimini alamadik bize soylenen yasa geregi veremiyok diyorlar yasada ne var biz niye alamiyok

israfil
Haz 19, 2008 15:03

biz k.maraşta faprika işcisiyik halan askeri gecim indirimini alamadik bize soylenen yasa geregi veremiyok diyorlar yasada ne var biz niye alamiyok bir cok faprika vermiyor

BÜLENT
Haz 20, 2008 13:37

ikiçocugum var eşim çalışmıyor,ssk primim asgari ücret üzerinden yatırılıyor ama 68 ytl yerine 45 ytl alıyorum neden olabilir ve hakkımı nasıl arayab ilirim nereye müracat etmem lazım

tahir
Haz 28, 2008 11:45

ben evli bir çocuklu işçiyim sigortam yaatıyor .ama bize bu zamana kadar hiç fiş asgari gecim indirimini alamadık.bize seneden seneye veya 6 aylık ödüyeceğiz diyorlar.bu yasal mı yasal değilsede haklarım için hangi kuruma bildirmem gerekiyor.lütfen bana cevap yazın

ayşegül
Tem 7, 2008 13:13

ben 16.06.2007 tarihinde bir şirkette işe başadım.Fakat 24.03.2008 tarihinde işten ayrıldım ama maalesef wericez diyip temmuz ayına geldik hala 3 aylık asgari gecim inidirimimi alamadım napmak gerek yada nasıl şikayet etmek gerek?

bilgin
Tem 18, 2008 7:32

MERHABA BEN İŞE GİRELİ 1 SENE OLACAK AMA BU ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNİ VERMEDİLER ŞİMDİ NE PARASI DİYOLAR NE YAPMAM GEREKİYOR MAİL YAZARSANIZ SEVİNİRİM

murat
Tem 22, 2008 6:22

amarat slm bızlerı aydınlatığın için tşk bızıde şu gun bu gun dıyıp oyalıyorlar ne yapmalıyız

zeynep
Tem 22, 2008 7:33

sayın amarat
bekar bi sahış için agi tutarı 45,63 iken 2008 yılının ikinci yarısından itibaren asgari ücrete gelen zamdan sebep agi tutarında da bir değişme olacak mı bilgi verirseniz sevinirim.

sarp
Tem 30, 2008 8:08

ben 01,03,2008 tarinde şirket bünyesiyle asgari ücretli olarak çalışıyorum bırakın a.g.i almayı asgari ücret maaş zammını bile yansıtmıyolar .. bu konuda ne yapmam gerekiyo ne zaman şirketi arayıp bilgi almak istesem sürekli farklı yerlere yönlendirilip ilgilenmiyolar..kader arkadaşlarım açlık sınırı 1.250 olan bir ülkede bizim 500 ytl para alıp bir de bize yapılan bu haksızlara boyun eğen ve her defasında daha çok ezen sömüren işverenlerin allah belasını bir gün verir

aydın
Ağu 15, 2008 17:48

ikisenedir teksilde aydı iş yerinde çalışıyorum asgarı vergi gecim parasını ve asgari geçim indirim,ni almadım nereye baş vurmam gerekiyor

MURAT
Ara 17, 2008 10:11

bizi işverenlerin ellerine bırakan ZİHNİYETE HELAL OLSUN…. PATRONUMUN SÖYLEDİĞİ ŞU İDİ…. X BEY BENA AYLIK 50 YTL ASG. GEÇİM İNDİRİMİ VERMEN GEREKİYOR BUNU ÖDEYECEĞİN SSK PRİMİNDEN DÜŞÜYORSUN. BANA DEDİĞİ BEN DEVLETTEN ALAYIM DA SANA Bİ ARA VERİRİM. DEVLET BUNU GÖRMÜYORMU GÖRÜYOR… FAKİR DAHA FAKİR KALIYO ZENGİN DAHA ZENGİN OLUYOR. HADİ ŞİKAYET ET GÖREYİM İŞ DOLU MEMLEKETTEDE HAKKIMIZI ARAYACAĞIZ.

Mecnun
Ara 26, 2008 19:26

Helal Olsun

Jassmin
Ara 26, 2008 19:27

Güzel Paylasımlar

Msn ask siirleri video oyun
Ara 26, 2008 19:27

bazıları çok güzel konusmus

sewil
Ara 28, 2008 22:18

merhabalar…. ben 12 aydır özel bir tekstil şirketinde 600 ytl maaşla çalışıyorum ve bu aya kadar hiç asgari geçim indirimi almadım. verilmiyor sigortam yatırılıyor ama. almam gerekmiyor mu? ne yapmam gerekiyor. yardımınız için şimdiden teşekkür ederim…

ADEM
Oca 10, 2009 12:50

MERHABA 3.5 AY ÖZEL BİR İŞYERİNDE ÇALIŞIYORDUM İŞTEN HİÇ İHTAR ALMADAN ÇIKARILDIM SİGORTAM YATIYORDU AMA HİÇ ÜCRET ALMADIM BULUNDUĞUM İLGİLİ KURUMLARA BAŞ VURDUM AMA HEP İŞVERENDEN YANA OLDUKLARINI GÖRDÜM NE YAPMAM GEREKİR SAYGILAR

amarat
Oca 13, 2009 10:13

mahkemeye vermelisin, mahkemeye verirsen 3,5 aydır maaş almadıgını da soylersen mahkeme her zaman işçiden yana olur 6-7 ay sürer ama kazanırsınız davayı.
Adem bey ayrıca 2 haftalık ihbar tazminatı almalısınız. 6 aydan az çalışanlar için 2 haftalık ihbar tazminatı verilmesi gerekir.Size ne ihbarı daha bir senen mi oldu derlerse kıdem tazminatı senelik ihbar tazminatı ise aylık hesaplanır dersin.

Ask Siirleri
Oca 29, 2009 17:59

güzel paylaşım.

ahan
Şub 2, 2009 18:27

ben bu agi hıcbırsey anlamadım cunkı hıc alamadım işveren bunun onlara zarar verdıgını soyledı ve bunu bıze hıc odemedı ben kendı adıma sıkayetde bulundum ama bır sonuc alamadık sızce 17kısılık bır sırketde herkezın aynı anda sıkayetcımı olması gerekıyor bana yardımcı olursanız sevınırım işe giriş tarıhım 02/07/2007

amarat
Şub 4, 2009 8:38

ahan merhaba
işveren zarar falan etmiyor hatta size vermedigi bu paraları muhtasar beyannamesinde size vermiş gibi gösterip düşüyordur ve sizin paranızı çalıyor olabilir.bu sizin hakkınız.firmanın muhasebecisi ile görüşün olması vergi dairesine gidin.vergi dairesine şikayette bulunun bu adam bizim asgari geçim indirimimizi vermiyor ama muhtasar beyannameden vermiş gibi gösterip devlete az vergi verdigini düşünüyorum diye bir dilekçe yazın.
asgari geçim indirimini almak için belirli bir üsre çalışma geregi yok, yani en az bir sene çalışana verilir gibi bir kural yok, çalışan her işçinin bu agiyi alması gerekir.

hakkınızı aramanızı öneririm.

başka sormak istediginiz bir soru varsa buradan yorum yazarak sorabilirsiniz.

orhan
Şub 6, 2009 21:45

üç çocuklu ayle vergi indirimden ne kadar alması gerek net

mustafa erkoç
Şub 8, 2009 14:19

işveren asgari geçim indirimini aldığı halde vermiyorsa çalışan olarak ne yapmalıyız hangi kuruma gitmeliyiz kanunen ne yapmalıyız kendimiz alamazmıyız bu indirimi acil cevap bekliyorum

amarat
Şub 9, 2009 13:34

Orhan merhaba, eşin çalışıyor mu ev hanımı mı buna göre değişir.
Eşiniz çalışmıyor ise 79,92 agi ücreti,
Eşiniz çalışıyor ise 69,93 agi ücreti almalısınız.

Mustafa Bey bence vergi dairesine başvurmalısınız bence.

mehmet
Şub 12, 2009 14:03

mehmet ben 5yıldır çalışıyorum özel bir markette çalışıyorum vergi indirimi parasını sadece 2 aydır aldım kanun çıkalı ne yapmamız gerekiyo saygılar sunarım

ardahanlı
Şub 16, 2009 18:15

slm güvenlikte çalışan birisiyim 527 tl maaşım var asgari geçim indirimi bu paranın içindemi yoksa üzerinemi eklenecek cevap

amarat
Şub 17, 2009 7:17

http://www.kpmgvergi.com/tr-tr/PratikBilgiler/hesaplamalar/Pages/MaasHesaplama.aspx

Adresinden görülecdegi üzere normalde asgari ücretlinin maaşı brüt 666 tl neti ise 477,18 Tl dir size 527 tl verdiklerine göre 49.82 tl de asgari geçim indirimi parası verilmektedir.
http://www.tirnakmakasi.com/asgari-gecim-indirimi-agi-2009
bu adrestende ne kadar agi alacagınızı görebilirsiniz.

Bütün bunlar ışıgında bekar bir çalışansanız işvreniniz size Agi’yi dogru şekilde hesaplayıp maaşınıza eklenmiş şekilde maaşınızı vermektedir.

Bilgilerinize.

entelektuel.com

AYŞE
Mar 6, 2009 9:17

MRH ben sigortalı olarak bir iş yerinde çalışıyorum ama maaşım asgari ücretin altında açıkcası 400 ytl maaşla çalışıyorum ve ben 1.5 senedir çalışıyorum ama daha asgari geçim indirimi diye bişey vermiyo patronumuz BİLGİSİ YOKMUŞ bize öyle söylüyor yani bu bizim hakkımız öyle değilmi biz bu parayı istiyoruz bu parayı patrondan almamız için ne ypmamız gerekiyor illa biyerlere şikayetmi edelim zaten asgari ücretin altında çalıştırması yasak değilmi her halukarda haklıyız peki bu para işverenin cebindenmi çıkcak yada işverenden kesintii yapılacak lütfen bunları cvplarsanız çok sevimncem artık biz 1 senelik paramızı almak istiyoruz..

AYŞE
Mar 6, 2009 9:19

mrh ben asgari ücretin altında 400 ytl maaşla sigortalı olarak çalışıyorum 1,5 sene oldu ama geçim indirimi diye bişey lamdım alabilmem için ne yapmam gerekli patronun cebindenmi çıkıyo yoksa kesintimi yapılıyo nedir cvp verirseniz sevinirim tşk

AYŞE
Mar 6, 2009 9:19

slmmmmm

amarat
Mar 9, 2009 7:53

Ayşe hanım merhaba,

Asgari ücretin altında bir ücret ile çalıştırılmanız yasak.

Ek olarak bu asgari geçim indirimini normalde işveren devlete muhtasar beyanname ile vermek zorunda olmasına karşılık devlete ödemeyip işçiye vermesi yani size vermesi gerekiyor.

Şayet işveren hem size bu paryaı vermeyip hem de devlete ben çalışanlarıma verdim diyorsa o işverenin başı belada demektir.

Bununla ilgili şirketinizin vergi levhasına bakın, orada hangi vergi dairesine kayıtlı oldugu yazar.Daha sonra iligli vergi dairesine gidip direkt olarak müdür yardımcısı ile görüşün.Daha öncesinde ise 4440189 numaralı telefona açıp ihbarda bulunabilirsiniz.

İyi günler.

AYŞE
Mar 10, 2009 12:42

mrh ben AYŞE teekkür ederim cvplarınız için peki devlet agi üzerinde neden durmuyor yani verip vermediğini neden takip etmiyor işverenden işçisini verdiine dair neden bir belge istemiyor yoksa b irçok insan resmen enayi yerine koyuluyor hemde cebinden hiçbir ek ücret ödemeden sonuçta devlette muhtasar beyannameden düşüyor buna kesin bir çözüm bulunamazmı yardımcı olursanız sevinirim…….

AYŞE
Mar 10, 2009 12:50

ya sonuçta bodrolarda 527 olarak gösteriyor bana verdiği maaaşı fakat biz bankadan bu parayı çekiyoruz ve 127 tl yi bizden geri alıyor.sonuta sigortamızıda 527 tl üzerinden yatırıyor yani hakkımızı aramak suçmu şikayet etsek bizden kötüsü olmaz yani bir şekilde ekmek yiyoruz burdan şikayet etmeyede gönlüm elvermiyo açıkcası ama kendimi enayi yerine koyulmuş gibi hissetmekte beni üzüyor bunu patronuma güsel bir dille anlatmöam lazım nasıl yapabilirm:))

amarat
Mar 10, 2009 12:57

Ayşe hanım patronunuz asgari ücretin bile altında veriyorsa neden gönlünüz el vermiyor.Siz nerede yaşıyorsunuz ? Neden asgari ücretin altında çalışmayı kabul ediyorsunuz.Normal şartlarda bu yasal değil fakat siz buna razıysanız işvereninizde razıysa hiç bir sorun olmaz.Ama bu kanunlara göre yanlış.Belkide yanlış olan kanunlardır.

Başka sorunuz varsa cevaplayabilirim.

AYŞE
Mar 10, 2009 14:06

mrh ben AYŞE teekkür ederim cvplarınız için peki devlet agi üzerinde neden durmuyor yani verip vermediğini neden takip etmiyor işverenden işçisini verdiine dair neden bir belge istemiyor yoksa b irçok insan resmen enayi yerine koyuluyor hemde cebinden hiçbir ek ücret ödemeden sonuçta devlette muhtasar beyannameden düşüyor buna kesin bir çözüm bulunamazmı yardımcı olursanız sevinirim…….

koray
Mar 11, 2009 22:50

ayse hanım bende sızın gıbı madurlardanım bızede haberım yok dedı 14 aydır yanı agı cıktıgından berı agı yuzu goremedık heralde mıllet korkuyo bu ıssızlıkde ısden cıkma korkusu var cocuklarımız var bıde sıkayette edersek kapı onune konarız korkusu var sımdı nasıl sıkayet edıcez bı yardım elı uzatan yokmu bende 2 cocuk var ortalama ayda 75 tl den gecen seneden 800 tl bu senede ocak subat mart 3 aylık 225 tl 1025 tl alacagımız var bır turlu soluyemıyoruz patrona bızde bu agıyı bıkere soledık haberım yok dedı yada bılsem maasa gecensene 100 tl zam yaptı yapmazdım dedı yada yemek parası alıyoruz gunde 5 tl onu vermem dedı bı suru bahane yanı ne yapacagımızı bılmıyoruz lutfen bu konuya bı yetkılı el atsın

TANYA
Mar 17, 2009 12:35

İŞVEREN A.G.İ. PARASINI DEVLETTEN MUHTASAR BEYANAMESİNİ EKSİK VEYA ÖDEMEYEREK ÇALIŞANAMI VERİYOR.?

Site sahibi notu: Tanya, hatalı bir e mail adresi vermenden dolayı sana cevap versem dahi sana ulaşmayacak.E mailini bile düzgün yazmayan kişilere malesef cevap vermiyorum.Diğer arkadaşlar istediklerini sorabilir.

izce
Nis 14, 2009 21:20

slm amarat arkadasım biz 4 arkadasiz ve çalıstıgımız isyerinde gecen seneden beri asgari geçim indirimi almıyoruz yaklasık olarak 15 aydır. patronumuz nereye basvurursan basvur diyor ben simdi nereye basvurucam bu verilmeyen asgari gecim indiri hakkında bunun cezası nedir acaba ve 15 aydır verilmeyen asgari geçim indirimini daha sonra alabilirmiyim sikayetim haklı bulunursa eger.bu konuda nereye basvurucagimi bana yazarsaniz sevinirim acaba maille basvuru kabul görünürmü 1 de bunu sorucaktim

amarat
Nis 17, 2009 12:18

İzce merhaba, 15 aydır alamamanız normal zira bu uygulamaya geçen senenin başında başladı. Bu sizin patron bunu size vermeyerek haksızlık yapıyor. Neden çünkü bunun parasını size vermeyip vermiş gibi gösterip muhtasar beyannamesinde ödeyecegi gelir vergisi tutarını azaltıp devlete daha az vergi veriyor.

Bunun için işyerinizin baglı bulundugu vergi dairesine gidin.Bu vergi dairesinde direkt olarak vergi dairesi müdürü ile konuşun. Emin olun size çok olumlu yaklaşacaktır.Maille başvuru değil direkt olarak alo maliyeyi 189 şikayet hattını arayabilirsiniz. Fakat en güzeli vergi dairesi müdürüne gitmek bence.

Umarım paralarınızı alırsınız.

olgun
May 18, 2009 18:33

mrb ben şöyle başlıyayım sgk yı koyup iş vereni kalkındırdınız ama işçiyi düşünmediniz size soruyorum devlet size bir miktar para verse sen işçine dagıtırmısın bende olsam dagıtmam şimdi işverenler aynısını yapıyor verdim gösterıyor vermıyor olan işçiye oluyor yetmezmiş gibi bide vergi kaçırıyorlar ve devletımız buna göz yumuyor gönderiyor şirkete bir memur bi yemek bi çay cebinede üç baş kuruş para hadi yolun açık olsun işte böyle işçiyi sömürüyorlar ama bi gariban oldumu tepesine nasıl binerler sonrada gariban her türlü yola baş vurur bunları anlıyan anlar

amarat
May 19, 2009 8:41

olgun merhaba,
esasında kurtun eline kuzuyu teslim etmek gibi bir şey bu.
Çok haklısın.Bunun için yapılacak bir unsur var esasında.Bu iş için bir şirket ayarlanır ve bütün işçiler bu şirkete banka hesap numaralarını verir. Kaç para alcagına ilişkin bu aile bildirimi formunu da imzalamış şeklinde alır.Bundan sonra firma parayı bu aracıya yatırıp oradan yapabilir. Bu esasında uzun çözüm. Kısa çözüm ise şikayet mekanizmasını kolay ve hızlı şekilde çalıştırabilmek. Bir çalışan vergi dairesine gidince hemen cevap alabilmeli. Bu olabiliyor mu bilemiyorum. Ben asgari geçim indirimi paramı maaşımla alıyorum. Alamayan arkadaşlar esasında vergi dairesine gitseler ? Sonucu da burada bize yazsalar ?

ramazan yalvaç
Eyl 13, 2009 14:33

evet ben bu işi devletin ançak direk işciye ödeme kaydı ile hal olunur derim siz ne dersiniz.

amarat
Eyl 15, 2009 5:42

@Ramazan yalvaç, Aksaray’lı mısınız siz ?

Bu arada devletin tek tek bunu ödemesi imkansız.Ha ne olur. Firmalar muhtasarda öder.İnsanlarda vergi dairesine gider oradan direkt alır ama senede bir kez alır. Bak bu olabilir.

Can
Eki 15, 2009 14:11

Merhaba Ben Türistlik Bir Otelde Çalışıyorum…
İlk Üç ay Asgari Geçim İndirimini İş yeri Kesmiş Genel Müdürle konuştum patron vermeyin dedi diyor… Kanununi Olarak Ne Yapa Bilirim…

piskopat ads li
Ara 1, 2009 20:44

arkadaşlar hepinizin derdini anlıyorum bende aynı dertteyim benim iki tane çocuğum var har ay 75 tl almam gerekiyor ama vermiyorlar benim çocuklarımın hakkını ve benim hakkımı resmen el koyuyorlar burda en büyük suçlu devlettir iş veren ninde işine geliyor anlamadığım bir şey var devlettin hiçmi kafası çalışmıyor hiçmi demiyor lan biz işverene fırsat veriyoruz işçinin hakkını yesin diye ister istemez zoruma gidiyor bir çare bulmak lazım bu böyle yürümez diyeceğim birşey var benim bildiğim işçi hakkı işçinin elinden alınmaz verilir kim işçi hakkı nı yerse allah belasını versin

sevilay
Ara 6, 2009 17:45

bende teksilde çalıştım 11 ay amam 400 tl maaş alıyodum bir sene boyunca zam yapmadılar sonra herkeze zaam yaptılar 100 milyon banada 50 tl bende buna kabul etmedim potron bana kapıyı gösterdi

sevilay
Ara 6, 2009 17:48

şikayete bulundum iş yeri ceza alırmı askeri ücretin ustunu 2 aylık sigortamı ihbar tazmınatımı içerdeki paramı dilekçede yazdım işalah alabilirim

emekcı
Oca 2, 2010 14:44

arkadaşlar vermıyorlar bu parayı sabıt bışekılde almanın yolu yokmu patronların işine yarıyo bu konuları devlet araştırmıyormu acaba 200 kışılık bı fırma adam vermıyorum işine gelmeyen cıksın dıye bılıyor

piskopat ads li
Oca 2, 2010 21:01

emekçi kardeş seni çok iyi anlıyoruz ben burdanda sesimi duyurmaya çalışıyorum patronun yüzüne karşı da söylüyorum işçi hakkını yiyen nekadar patron varsa allah belasını versin ben çok uğraştım bu parayı almak için mücadele ettim ama sonunda galip gelen ben oldum birazda suçu kendimizde arayalım biz mucadele etmesek semer vuran çok olur maliye ye şikayet edin işkura edin ben millet vekiline kadar çıktım sizde öyle yapın işsiz kalırım diye korkmayın rıskı veren patronlar değil allahtır haksızlığın önünde eğilmeyin yoksa hakkınızla birlikte şerefinizi de kaybedersiniz diye bir söz var yinede burda enbüyük suçlu devlettir diyorum bu devlet böyle oldukça biz daha bu siteyi çok ziyaret ederiz hepineze bin selam olsun ADANA LI

BAHAR
Oca 10, 2010 21:43

MERHABALAR,
ASGARI GECIM INDIRIMI VERILMEMEKLE KALMIYOR SUANDA 577 OLAN ASGARI UCRETTE 5OO TL OLARAK ODENIYOR.MAASI ASGARIDEN YUKSEK OLANALR ASGARI UCRETTEN SIGORTALANIP MAASIN ICINDE ASGARI UCRET DENILIYOR..YA BIR ÇARE YA..BIRSEYLER YAPALIM ARTIK BIYE BU BOYLE SURSUN .OLMADI FATURA TOPLAMAK ISTIYORUM HAREKETI BASLATALIM AMA BIŞEY KIPIRDASIN..

AYŞE
Şub 24, 2010 9:53

3 YILDIR AYNI ŞİRKETTE SİGORTALI OLARAK ÇALIŞIYORUM 2 YILDIR DÜZENLİ OLARAK İŞVERENİMDEN BU ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİNİ TALEB EDİYORUM AMA VERMİYOR.DİYORUM Kİ BU BENİM HAKKIM MUHASEBEYE SORUN EĞER HAKKIM OLMAYAN BİŞEYSE ZATEN BEN İSTEMEM DEDİM.BANA DEDİ Kİ EVET BEN KUL HAKKI YİYORUM VARMI Bİ DİYECEĞİN DEDİ.AYDA 50 TL DEN BİR YILDA 600 TL YAPAR 2 YILDA 1200 TL YAPAR. BUNU HUKUKİ YÖNDEN NASIL ALABİLİRİM NEREYE NASIL ŞİKAYETTE BULUNABİLİRİM.YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.

leeonm
Şub 25, 2010 18:08

Maalesef benim işverenimde asgari geçim indirimini vermeyenlerden,(haram-zıkkım olsun)bizi patronun vicdanı ve insafına bırakan böyük devletimiz utansın

ZEHRA
Mar 18, 2010 12:47

merhaba,

3 yıldır özel bi firmada çalışıyorum.asgari geçim indirimi vermiyorlar.asgari indirimin maaşın içinde olduğunu ayrı bi ücret ödemeyeceklerini söylediler.ayrıcada yemek parası vermiyorlar kendi cebimizden karşılıyoruz işyerinde.yemek vermek yada parasını vermek zorunda değilmi firmalar?

yusuf kaya
Mar 31, 2010 14:37

10 adet villasi olan sitede 2 kişi site yonetımi adina ssk li olarak çalişiyoruz.agi .parasini istediğimizde sitede çalişan sayisi 2 kişi olana devlet para vermiyor diyerek bize agi parasini vermiyor.boyle uygulama varmi.teşekurler bey

yusuf kaya
Mar 31, 2010 14:40

10 adet villasi olan sitede 2 kişi site yonetımi adina ssk li olarak çalişiyoruz.agi .parasini istediğimizde sitede çalişan sayisi 2 kişi olana devlet para vermiyor diyerek bize agi parasini vermiyor.boyle uygulama varmi.teşekurler Ali bey .iyiçalişmalar.

NESRİN
Nis 18, 2010 17:29

askeri ücreretle göterilip sadece 500 e çalışan bir tekstil bir işçiyim agi paralarını hiç alamıyoruzz onun için ne yapmalıyız bize yardım edin

not:BU TEKTİL İŞ YERİ RAVALLİ BİZE YARDIM EDİN GERÇEK ADIMI SAKLIYORUM DEVLETTEN YARDIM İSTİYORUZZZZZ………………………………………………………….
GEREĞİ YAPILMASINI ARZ EDERİM

tayfun
May 1, 2010 17:09

bende işsizim. meslek yuksek okulu makıne bölumu meznuyum.askerden geldim ve kımse bana ıs vermıyor. nedenı suymus: meslekle ilgli bir deneyimim yokmuş megersem. ben okulamı gıdım deneyimmi yapım . artık bıktım bu nedenlerden. bana zamanında iş imkanı verdınızde benmı çalısmadım. hep suç bendemı. ben anlamıyorum. artık gırtlagıma kadar geldı. psikoljım çok kötu. çogu zaman canıma kıymayı düşünüyorum. insanları şimdi anlıyorum. kimse bosu bosuna canına kıymıyor. bende onlar gibi olunca, bende ole dusunmeye basladım. emınım buna. yakın zamanda bunu yapacagım. çünkü çok kötu bır durumdayım. en iyisi çekip gitmek bu lanet dünyadan.cevreme bakamıyom utancımdan artık.

atalay ÖZYILDIZ
Haz 25, 2010 13:45

ben serbest bölqöde calısmak ta olan bır ıscıyım asqerı qecım ındırımınden faydalana bılırmıyım …

tarık özyıldız
Haz 25, 2010 13:49

ben serbest bölqöde calısmak ta olan bır ıscıyım asqerı qecım ındırımınden faydalana bılırmıyım …cewap postalanırsa sewınırım

isimsizz
Haz 28, 2010 17:00

slmm .. yaklaşık 6 aydır özel bir taşören şirketinde çalışıyorum.6 aylık ssk full yatmıs ama ag.hiç almadım.vermiyorlar.birde maasım 850 ama ssk asgeri ücretten ödeniyor bodro fln da imzalamadım parayı makbuz karşılığıı alıyoruzz ssk ödemesi ve ag için ne yapabilirim bilgi verirseniz cok makbule geçeçcek teşekkürler.iyi çalışmalar

Leave a Reply

Comment

Entelektuel.com Takip Fasilitesi

Kişisel - May 13, 2010 19:09 - Yorum yok

Benim Cevdet Abim vardı

More In Kişisel


Ekonomi, Güncel, Liberalizm - Ağu 16, 2010 1:01 - Yorum yok

Neden eti pahalı tüketiyoruz? Et ithalatı ve gümrük vergisi

More In Kişisel


Ekonomi - Ağu 24, 2010 7:32 - 2 Yorum var

Emeklilik yaş hadleri ve yaş sorunsalı

More In Kişisel