English time taksim

2004 ya da 2005 yılında englishtime taksim şubesine yazıldım. Çok güzel dostluklar edindim. Hala görüştüğümüz , doğum günlerinde görüştüğümüz arkadaşlıklarımıza vesile olmuş bir kurumdur. Fakat iş ingilizce ögretme konusuna gelince kendilerini açıkçası biraz beceriksiz görmekteyim. Hatta bu durumu ingilizce müteercimlik okuyan bir arkadaşıma anlattığımda englishtime’ın sisteminin ingilizce öğretmek yerine öğretmemek üzerine kurulu olduğunu söylemişti.

Zaten genelde şirketler çalışanlarını gönderdikleri için çok fazla eğitime değil olaya faturasal açıdan bakıp günü kurtarıyorlar. Bu ülkede hala düzenli bir ingilzice eğitimi verilemediği için bizler de englishtime gibi öküz kurumların elinde oyuncak oluyoruz. Çalışan kesimin yurtdışına çıkma olasılıkları olmadığı için bir kelime ögrenirsem kar kardır mantıgı ile hareket ettiğinden dolayı çaresizlikten bu kursa insanlar gidiyor.

Her neyse bu  englishtime taksim şubesinin öküzlüğünden bahsetmek istiyorum. 2+1 kur almama rağmen tecil ettirmiş olduğum askerliğin tecilini bozdurup askere gitmem sonrada mali müşavirlik sınavları ile cebelleşmem şimdilerde de yüksek lisans ile cebelleşmemden dolayı 1 kurluk hakkımı kullanamadım. Bugün ise bu bir kurluk hakkımı hafta içi akşamları kullanmak istediğimi ne kadar fark ödemem gerektiğini sordum. Zira englishtime’ın farksız bir işlem bile yapmayacağını gayet iyi biliyorum.

2005 yılında 2+1 kur için 600 TL vermiştim. Şimdi ise haftasonu kurlardan herhangi birisine gidersem fark ödemeyeceğimi fakat haftaiçi bir kura gidersem 700 tl fark ödemem gerektiğini söylediler. Şimdi bu farkın nereden ve nasıl oluştuğunu kendilerine sorduğumda ise normalde haftaiçi bir kur 900 TL imiş haftasonu bir kur ise 700 Tl imiş. Ben 2005 yılında 200 lira ödediğimden bu arkadaşlara 900-200 = 700 tl fark ödersem hafta içi gidebilirmişim.

Şimdi bu insanların yaptığı öküzlük değilde nedir ?

Bunun başka bir adı yok.  Ben hani devlet olmasın falan diyorum. Serbest piyasa diyorum ya genelde yazılarımda. Bu mantalitede olup müşterilerini yolanlar için kesinlikle devlet olmalı. Devlet derken de devletin mahkemeleri olmalı ve bunların yaptıkları yanlarına kar kalmamalı.

Hoş benim zamanımda kdv indirimi olmuştu.Eğitimde kdv %18’den %8’e düştüğünde ilk ben başvurmuştum. Şubedeki arkadaşlar bizim haberimiz yok, olamaz falan deselerde kendilerine devletin kanununu öğrenmemelerinin mazeret sayılmayacağını söyledim ve daha sonra aradaki farkı taksitlerimden düşürtmüştüm.

Eminim bu seferde başaracagım. Hoş ben haftaiçi gitmeye bile daha karar vermemişken bunların bu hareketleri beni bitiriyor.

Englishtime’a uyuz kapan kişiler bu yazıya link verirse sevinirim.

entelektüel

Edebiyatı sever, şiir dinlemeyi sever, liberal ve politik bir kişidir.

5 comments

  1. murat diyor ki:

    arkadaşlar benden tavsiye bukurumdan kesinlikle bulaşmayın pişman olursunuz başta heşeye olulu bakıyolar sonra kayıt yaptıktan sonra herşey yalan oluyo

  2. NAZ YENİYOL diyor ki:

    böyle berbat bi kurs olamaz lanet olsun kayıt oldugum güne egitim kalite sıfır hiçbişey yok sadece isimden ibaretler bütün ödediği para haram olsun sanki babalarının hayrına egitim veriyolrlar gibi muamele yapılıyor..ingilizce eğitimi almak isteyenlerin aklı warsa bu kursa gitmezler ben bakırköy subaye gidiyordum..personel zaten berbat kimsenin birbirinden haberi yok sadece parasal düşünce eğitim falan kimsenin umrunda değil şiddetle kınıyorm ve asla tavsiye etmiyorum.

  3. amarat diyor ki:

    ufuk, esasında englishtimedan daha iyi kurs çok fazla olmadığı için böyle gözüküyor. misal ben çok önceleri ödediğim bir kura iki hafta önce başladım, kitap ha geldi ha gelecek dediler ama daha gelmedi. bu haftada bayram, öbür hafta verirlerse 2,5 aylık kursun bir ayı kitapsız geçirmiş olacağım.

    Sen bilirsin yine ama açıkçası belli bir seviyen varsa özel ders alman daha iyi gibime geliyor.

  4. ufuk şahin diyor ki:

    arkadaşlar bende bu kuruma yazılmak üzereyim tavsiye edilmiyor sanırım.
    kafam çok karıştı.teşekkürler

  5. YELİZ ÇELİK diyor ki:

    evettt senin sayende biz de kdv farkını düşürmüştük,kesinlikle ingilizce öğrenilecek bir yer değil,benim de tek kazandığım çok ii dostluklar oldu,
    tamamen hikaye bir yer,oraya verdiğim emek ile para ile yurt dışına çok rahat giderdim,
    adım başı şube açmışlar tabi açarlar eğitim yok,şirketlere uyguladıkları kampanya dedikleri ve çoğu sana yapılan zihniyetle oldukları için ve kurumsal firmaların eğitim ödeneklerinden ne kadar çıktığı kimsenin umurnda olmadığı içinn şubeler açar tabi….
    kesinlikle ı didnt learn english in english time…………….

E-posta adresiniz gösterilmeyecek. Gerekli alanlar * ile işaretlidir.

*